هیاهوی جام جهانی

جنایتی دیگر در هیاهوی جام جهانی فوتبال شروع شده است!

 

جنایتکاران دنیا زمانی که افکار عمومی جهان، مشغول رقابت های بین المللی ورزشی هستند دست به شقاوت و جنایت می زنند. شارون، نخست وزیر جانیِ رژیم اشغالگر همزمان با جام جهانی 1982 به قصّابی در صبرا و شتیلا در فلسطین اشغالی مشغول شد. و یا زمانی که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا، حمله بی رحمانه و سبوعانه اسرايیل به لبنان و جنگ ۳۳ روزه را درد زایمان خاور میانه جدید نامید مقارن با جام جهانی 2006 بود!

 المپیک تابستانی 2008 با جنگ دوباره اسرائیل علیه غزه مقارن بود. در سال 2010 و درست زمانی که مردم دنیا از «تیکی تاکای» اسپانیایی‌ها لذت می‌بردند رژیم اشغالگر قدس اقدام به محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی کرد.

اینک و با شروع جام جهانی دیگر، محور شیطانی غربی- عربی- عبری می خواهد جنایت دیگری را در یمن تکرار کند و خبرها حاکی از آن است که لشکرکشی گسترده ای برای ضربه زدن به محور مقاومت اسلامی در جریان است. در این هیاهوی جام جهانی برای پیروزی جبهه حق و بسیجیان واقعی جهان اسلام در یمن دعا کنیم. 

 

FATF

 

مجلس باید منافع ملی و عمومی را پیگیری کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: مبارزه باپول‌شویی و رانت نیازمند تصویب قوانین سفت‌وسخت درمجلس است. ایشان اضافه کرده است که فاصله طبقاتی بین اقشار مرفه و فقیر همه را آزرده‌خاطر می‌کند.

ما هم با نماینده محترم اهر و هریس هم عقیده ایم. امام راحل(ره) یکی از ویژگی های نماینده را در این می دانست که از بین پابرهنه ها انتخاب شود تا درد محرومین را از عمق جان لمس کند. در اینکه همه اقدامات و مصوبات مجلس شورای اسلامی باید عدالت محور و مبتنی بر تامین حقوق حقه اقشار محروم و مستضعف جامعه باشد شک و شبهه ای نیست. اما متاسفانه نمایندگان مجلس فعلی و همچنین ادوار گذشته در این زمینه کارنامه قابل قبولی نداشته اند.

مجلس کنونی به جای اینکه به قول نماینده ی ما در پی تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از رانتجویی و بی عدالتی باشد در فکر چگونگی تصویب لایحه ای است که با منافع ملی ناسازگار بوده و مخالف قانون اساسی می باشد. متاسفانه لایحه FATF  که به غلط به لایحه " جلوگیری از تامین مالی تروریست " مشهور شده است در آستانه تصویب در مجلس قرار دارد. بر طبق قوانین FATF که توسط قدرت های زورگو تنظیم شده است تعریفی از تروریسم و تروریست ها صورت گرفته است که با ایدئولوژی و عقاید انسانی و اسلامی مغایر بوده و علاوه از جنبش های آزادیبخش و ضد اشغالگری در اقصی نقاط عالم، بسیاری از نهادهای نظامی، امنیتی و فرهنگی ایران را نیز شامل می شود.

در صورت تصویب این لایحه، برای نخستین بار در تاریخ ایران، مساله " خودتحریمی " را در این کشور با دستان خودمان به مرحله اجرا در می آوریم امری که بسیار شرمناک ، خفت انگیز و مغایر با عزت ملی می باشد. ادعای اینکه که جمهوری اسلامی می تواند با شروطی از جمله تعریف خاص خود از تروریسم به FATF  بپیوندد مقبول نیست چرا که در متن آن قانون چنین شروطی پیش بینی نشده است.

جای سوال است که با وجود قانون مبارزه با پولشویی که در سال ۹۴ تصویب شد و وجود قوانین مرتبط دیگری که در این حوزه موجود است و با اندکی اصلاح میتوان آنچه مد نظر کشور در این رابطه است را تامین کرد اصرار مجلس بر بررسی این لایحه چیست؟

شایسته است نمایندگان ملت در مجلس از جمله نماینده محترم اهر و هریس  برای جلوگیری از تصویب این لایحه ضد ملی تمامی تلاش و کوشش خود را به عمل آورند.

نمایندگان بی خاصیت!

 

نمایندگانی که با وظایف نمایندگی آشنا نیستند!

در خبرها آمد که سی نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه ای به وزیر ورزش نوشته و طی آن خواستار تجدید نظر " کی روش " در انتخاب اعضای تیم ملی فوتبال شده اند. این حکایت تلخ، ما را یاد یکی از نمایندگان قبلی اهر و هریس می اندازد که مشکلات اساسی حوزه انتخابیه خود را فراموش نموده و برای عوامفریبی تبریزی ها، به بهانه ی سوت اشتباه داور در بازی تراکتور سازی با پیروزی خواستار استیضاح وزیر ورزش وقت شده بود!

نمایندگانی که مشکلات اساسی و حیاتی مملکت را رها کرده و به یک موضوع بی اهمیت چسبیده اند از دو حالت خارج نیستند یا با وظایف نمایندگی بیگانه هستند. نمی توانند مسائل کشور را اهمَ و مهم کنند. خدای ناکرده از درک این مساله ساده و بدیهی عاجز هستند که انتخاب اعضای تیم ملی از اختیارات سرمربی بوده و به نمایندگان و حتی به وزیر ورزش ربطی ندارد. البته این وضعیت اسفناک از نمایندگانی که ظرف مدت بیست دقیقه " برجام " را کورکورانه تایید و به ملت قالب نمودند چندان هم غیر منتظره نیست.

و یا اینکه مانند برخی نمایندگان ادوار! برای خود آینده نگری می کنند و با عوامفریبی سعی دارند میوه آن را در جاهای دیگر بچینند!

در هر دو حالت چنین افرادی لیاقت ورود به مجلس را ندارند از هر طیف و گروه و دسته که می خواهند باشند. چه خود را اصولگرا بنامند و چه خویش را اصلاح طلب بخوانند و یا کسانی که مزوَرانه مابین این دو حزب در حال رفت و آمدهای سیاسی و منفعت طلبانه هستند!!

 

نمایندگان رانت جو !

 

با این نمایندگان ترسو و رابطه باز، راه به جایی نخواهیم برد!

 

افشاگری های اخیر برخی از نمایندگان در مورد نحوه ی باز پس گیری امضای سئوال از رئیس جمهور مایه تاسف شد. فشار وارد آوردن دولت دوازدهم به نمایندگان و گروکشی از آنها برای بازپس گیری امضاء، اقدام کثیف و مذمومی هست اما از آن فاجعه بارتر عقب نشینی نمایندگان از موضع بر حق خودشان به واسطه تهدیدها و یا تطمیع ها و بهره مندی از رانت هاست.

این مجلس در طول عمر خویش از این افتضاحات زیاد به بار آورده است. در موضوع استیضاح های وزیر راه، نمایندگان مجلس نشان دادند که مطمئن و متقن گام بر نمی دارند و بر خلاف شعار امیدی که دادند دیگر امیدی به آنها نیست!

نماینده ای که به فکر منافع خویش است و منافع ملی را فدای منافع شخصی می کند به درد لای جرز دیوار هم نمی خورد. این نماینده آبروی انقلاب را می برد. عِرض اسلامی که بر مجلس گذاشته شده است را به تاراج می گذارد. هم دولت و هم مجلس در این آبروریزی سهیم هستند. رئیس جمهوری که خود باید حافظ قانون اساسی باشد به لطایف الحیل سعی دارد از سئوال نمایندگان مجلس بگریزد و در این میان نیز برخی از نمایندگان با بی عرضگی و ضعف خود او را یاری می کنند!