آیا در گاندو به ظریف اهانت شد؟!

ظاهراً دکتر ظریف به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته و از اهانتی که سریال گاندو در حقش روا داشته گلایه کرده است. رهبر انقلاب نیز به طور کلی بیان فرموده اند که راضی نیستند به ایشان اهانت شود. 

امّا بحث بر سر این است که در سریال پر بیننده ی گاندو، ظریف هتک حرمت شده است؟! تلویزیون نگاه نکن ها! که دکتر ظریف هم شامل آنهاست به اتفاق بر این عقیده هستند که گاندو، تخیلی بوده و با هدف تخریب دولت روی آنتن رفته است!

و با دقت بالا فیلم‌ را تحلیلِ محتوایی و حتی فنی می کنند!!

کاراکتر وزیر امور خارجه فقط در یک سکانس آن هم در یک جلسه ی کوتاه به تصویر در آمده است که آن هم منفی نیست. ظریف در این قسمت از گاندو گرچه در اوایل به خواسته ی مذاکره کنندگان غربی مبنی بر آزادی جیسون اشاره می کند ولی در نهایت بر حفظ منافع ملی تاکید می ورزد. 

این روایتی که در گاندو ارائه شده است با واقعیت بیرونی منطبق می باشد چرا که دولت محترم پروژه ی جیسون رضائیان در ایران را ضد امنیتی نمی دانست!

پس گلایه ی دکتر ظریف مبنی بر اهانت به ایشان در این فیلم محلی از اِعراب ندارد.