چرا ساده پوشی نمایندگان را تخطئه می کنند؟ 


در تفکر و مکتب امام خمینی(ره) مجلس در راس امور کشور قرار دارد. این برتریِ معنوی منوط به شرایطی است. اگر صحیفه ی نور و وصیتنامه آن حکیم سفر کرده را تورق کنیم دلایل این سیادت کاملا آشکار می شود. 
در نظرگاه امام، مردم باید به نمایندگانى رأى دهند که در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدى (صلى الله علیه و آله و سلم) باشند. 
و در مقابل، افرادى را که طرفدار اسلام سرمایه دارى، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بى درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در یک کلمه، اسلام امریکایى هستند طرد نموده و به مردم معرفى نمایند. (صحیفه امام، ج۴۱، ص ۱۱)

چنین مجلسی که طرفداران اسلام ناب محمدی وارد آن شوند خودبخود در راس امور قرار می گیرد حتی اگر کانون های قدرت و ثروت ( سردمداران اسلام آمریکایی) آن را نپسندند. چنین مجلسی هیچگاه منافع انقلاب و ملت را به پای منفعت های شخصی و جناحی، ذبح نمی کند. وارد معاملات کثیف و تهوع آور نمی شود. 
نمایندگانِ چنین مجلسی فقط در حیطه ی وظایف نمایندگی گام بر می دارد و از دخالتهای نابجا و ییمورد در امورات دولت و غیر آن پرهیز می کند. رانتخواری نمی کند. در شب های استیضاح به یکباره و بنا بر دلایل نامعلوم! امضای خود را پس نمی گیرد. ثروت اندوزی نمی کند. به آینده ی کشور و مردم می اندیشد نه به آینده ی سیاسی و کاری خویش. از اَشرافیگری و مظاهر آن دوری می گزیند. ویلانشین نمی شود و با ماشین های آنچنانی نمی گردد. و قطعاً لباس های گران بر تن نمی کند مخصوصاً در این زمانه که مردم با انواع و اقسام مشکلات و معضلات دست و پنجه نرم می کنند.در یک کلام در منظر امامِ امت و نایب برحقش همه مسئولین منجمله نمایندگان مجلس باید از کاخ نشینی و‌ خوی کاخ نشینی برحذر باشند.
در روزهای اخیر تصویری از دکتر فرمند نماینده مردم میانه در شبکه های اجتماعی پخش شد در وضعیتی که بدون کت و پیراهن روی شلوار دیده می شود. همین قضیه محملی قرار گرفت بر تحلیل های نادرست و هجمه های سنگین که فرمند عصاره ی فضائل مردم نیست! 
وی دارای مدرک فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه نیویورک-آمریکا (NYU)، دکتری انرژی از همان دانشگاه و فوق دکترای (POST-DOC) مطالعات برنامه‌ریزی و سیاستگذاری علمی و تکنولوژی انیستیتو پلی‌تکنیک رنسیلر آمریکا (۱۹۹۲) بوده و نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی است. دکتر فرمند از بسیاری از منتقدین به لحاظ علمی در سطح بالاتری قرار دارد.

چرا رسانه ها به ساده زیستی نمایندگان حمله ور می شوند؟ آیا ساده پوشی در نظر این افراد ایراد دارد؟ اگر فرمند همانند بسیاری از مسئولین لباس های برند خارجی با قیمت های افسانه ای می پوشید از گزند رسانه ها مصون می بود؟ 
ساده زیستی و رعایت مظاهر آن برای یک مسئول و نماینده نوعی وظیفه به شمار می آید. لباس فرمند نه چرک داشت و نه چروک بود فقط پوشاکش مارک دار  و مشهور نبود. باید از ساده پوشی و ساده زیستی در مقابل خوی کاخ نشینی و تجمل گرایی تعریف و تمجید کنیم تا شاید به یک سنت حسنه در بین مسئولان تبدیل شود.