تل آویو ، پایتخت ایالات متحده آمریکا !!


سفر اخیر ریاست محترم جمهور به نیویورک گرچه با حواشی تلخ و شیرین همراه بود ولی به غیر از مکالمه تلفنی و غیر ضروری با اوباما آن هم در وقت اضافه! برای دولت تدبیر و امید حاوی دستاورد های خوبی بود. رفتار و گفتار آمریکایی ها در این سفر و بعد از آن نشان داد که به قول امام راحل (ره) آمریکا همچنان در فکر ایجاد رابطه از نوع " گرگ و میش "با جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنان در فکر نیرنگ و ضربه زدن به انقلاب اسلامی می باشد و غافل شدن از آن می تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

کسانی که همواره دم از مذاکره با آمریکا می زدند و می زنند و برای انجام دادن آن دست و پا می شکستند و باز هم می شکنند باید اکنون متوجه این نکته " ظریف " شده باشند که آمریکا می خواهد برای کوتاه آوردن ما از اصول انقلابی و اساسی به میز مذاکره بیاید و استراتژی آنها را در این پروسه کسی تعیین نمی کند جز رژیم صهیونیستی. رژیمی که موجودیت خود را با روی کار آمدن حکومت اسلامی و مردم سالار در ایران در خطر می بیند و اتفاقا در سیستم سیاسی ایالات متحده امریکا حضوری فعال و صددرصد تعیین کننده دارد.

دو حزب عمده ای که قدرت سیاسی ـ نظامی آمریکا بین آنها ، دست به دست می گردد ارادت ویژه ای به رژیم غاصب صهیونیستی دارند و در صورتی می توانند در راس سیستم سیاسی آمریکا قرار گیرند که همواره نوکری خود را به صهیونیست ها نشان دهند. با این وصف می توان ادعا نمود که پایتخت نمادین آمریکا واشنگتن بوده ولی پایتخت حقیقی آن تل آویو می باشد.

در نحوه مواجهه با دستگاه دیپلماسی آمریکا می باید شرایط حاکم بر آن را که در بالا بدان اشاره شد مد نظر قرار داد تا از احتمال آسیب پذیری در این جبهه سیاسی کاسته شود. امری که متاسفانه عده ای از سیاسیون موسوم به اصلاح طلب از آن غافل بوده و بر خلاف خط صریح امام (ره) در صدد کرنش و نرمش ذلیلانه در مقابل آمریکا هستند. امیدوار هستیم که دستگاه دیپلماسی دولت روحانی بدان سمت و سو حرکت نکند.